Salgstræning

Når købsoplevelser har højere værdi end bundlinje

Salg er for nogen nemt og naturligt og for andre en bakke man skal op over. Hvordan man dog end vender og drejer det så er salg en vigtig del af det, at bedrive en virksomhed.

 

Når vi kigger på salg som en disciplin så kan man anskue det fra to vinkler.

  1. vinkel – Det tekniske / analytiske

Mål og opfølgning på vores aktioner. Har vi fået taget kontakten til dem vi aftalt, vil vi fokusere på canvas eller relations salg. Hvordan måler vi at en kunde er en A kunde eller en C kunde. Hvem er vores strategiske kunder og hvilket marked vil vi gerne være på.

 

  1. vinkel. – Den personlige

Det personlig salg. Hvor god er du til at få lukket en købssituation med dine kunder. Kender du følelsen af at afholde det ene møde efter det andet uden der rigtig sker noget.  Og så er der de aftaler der nærmest lukker sig selv uden du rigtig gjorde noget fordi dit produkt passede til kunden.

 

I kan starte med at få afklaret definitionen på hvad en god Kunde er hos jer. Hvad er det eller hvem er det og hvorfor.? Og er I enige om det

Når vi i Teiten arbejder med salgstræning så arbejder vi både med jeres tekniske redskaber hvor vi bruger data til at analysere markedet og så arbejder vi med det personlige salg. Hvordan kan du som salgschef motivere dine medarbejdere og hvordan kan du som sælgere blive skarpere på at læse din kundes købssignaler.

I Teiten arbejder vi både med forretningsstrategien og med mennesket. Og et salgsprogram bliver typisk designet til den situation du står i som kunde og ud fra de værktøjer du allerede har i værktøjskassen.

 

Typisk forløb for Salgstræning

Se også vores øvrige ydelser

Business Bootcamp

Revolutionér Din Iværksætterrejse

Foredrag

Tag greb om virksomheden og den interne succes

Inhouse Forløb

Udvikling der skaber læring og styrke gennem andre